seo

Jak pozycjonować strony internetowe?

Google oraz inne, mniej popularne wyszukiwarki pozostają głównym źródłem ruchu w Internecie dla wielu serwisów oraz sklepów internetowych. Niezależnie od rodzaju prowadzonej strony warto postawić na ten sposób pozyskiwania nowych odwiedzających, bo zapewnia to konkretne, wymierne korzyści dla biznesu. Ale do tego niezbędna jest możliwie wysoka pozycja w Google. Osiągnąć ją można tylko poprzez pozycjonowanie stron internetowych. Tylko jak to zrobić?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Zanim odpowiemy na pytanie, jak pozycjonować stronę w Google należy ustalić, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie. Słowo to funkcjonuje też pod angielskim odpowiednikiem SEO, czyli search engine optimalisation, co w języku polskim oznacza optymalizowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych. A zatem jest to ogół działań, które mają na celu poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google oraz konkurencyjnych firm. te są determinowane przez algorytmu, które oceniają nie tylko samą stronę internetową oraz znajdującą się na niej treść, ale też linki prowadzące do niej z innych stron. Dlatego zadaniem osób prowadzących działania z zakresu SEO jest poprawienie wszystkich wspomnianych wyżej parametrów. Konkretne sposoby opiszemy później, ale sukces zależy przede wszystkim od staranności oraz wysiłku włożonego w działania. Obecnie Google ocenia przede wszystkim jakość – treść zawarta na stronie ma być użyteczna dla odwiedzających, dlatego warto w nią odpowiednio zainwestować.

Jak pozycjonować strony internetowe?

Zastanówmy się teraz nad tym, jak pozycjonować strony internetowe, bo wcale nie jest to aż takie proste, jak to się może wydawać. Działania można i należy podejmować w dwóch zasadniczych formach. Pierwszą z nich jest linkowanie, którym zajmiemy się później, a drugą poprawa jakości samej strony. Chodzi tutaj zarówno o kwestie techniczne, które mają kluczowe znaczenie dla SEO, jak i treść znajdującą się w serwisie. Dobrze pozycjonujące się strony muszą się szybko ładować, a ich kod ma być przejrzyście napisany. Nie mogą zawierać żadnych niespodzianek i muszą być w pełni zgodne z rozbudowanymi wytycznymi Google. W przypadku poszczególnych podstron kluczowa jest jakość zawartych w nich treści. Można powiedzieć, że odpowiedzią na pytanie, jak pozycjonować stronę jest jedno słowo: jakość. Google oraz inne wyszukiwarki zwracają uwagę głównie na to, czy treść przydaje się użytkownikowi. Im lepszy artykuł, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania – przynajmniej w teorii, bo liczy się jeszcze linkowanie.

Czym jest linkowanie i jaki ma wpływ na stronę?

Kluczowym elementem pozycjonowania stron internetowych jest linkowanie, czyli pozyskiwanie wartościowych hiperłączy prowadzących na stronę. Google oraz inne wyszukiwarki traktują linki jako rodzaj drogowskazu świadczącego o tym, że na stronie docelowej znajduje się wartościowa treść, która realnie pomogła użytkownikom. Oczywiście w praktyce różnie z tym bywa, bo nie wszystkie hiperłącza zostały pozyskane we właśnie taki sposób. Dlatego Google kategoryzuje poszczególne strony pod kątem jakości linków. Jeśli jakaś witryna zostanie oznaczona jako spam, link prowadzący z niej do naszej strony może jej wręcz zaszkodzić. Oczywiście są też linki niezwykle cenne, których zdobycie daje ogromne wzmocnienie do widoczności strony w wyszukiwarkach. Przykładem może być, chociażby Wikipedia czy duże, zaufane serwisy informacyjne lub strony uniwersytetów.

Agencja SEO – czym jest?

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych wymaga ogromnej wiedzy teoretycznej i praktycznej, a i tak nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Dlatego większość przedsiębiorców decyduje się na współpracę z agencjami SEO takimi jak Adshock: https://adshock.pl/. To wyspecjalizowane firmy, które mają odpowiednią wiedzę oraz know-how umożliwiające efektywne prowadzenie działań z zakresu SEO. To bardzo ważne, bo samodzielne działanie w przypadku braku doświadczenia może wręcz zaszkodzić pozycji strony w Google. Skorzystanie z usług agencji SEO generuje rzecz jasna koszty, ale daje też gwarancję osiągnięcia wymiernych rezultatów, a to przecież jest najważniejsze w pozycjonowaniu!