ecommerce

Jak pisać opisy produktów?

Wyobraź sobie, że stoisz przed decyzją dotyczącą jakiegoś ważnego zakupu. Stoi przed Tobą trzech sprzedawców, a każdy z nich w swoich rękach trzyma dokładnie ten sam produkt. Pierwszy z nich unosi go do góry, obracając, byś mógł zobaczyć, jak wygląda z każdej strony. W momencie kiedy otwierasz usta, by zadać jakieś pytanie – sprzedawca zamyka Ci je, podając cenę i chowając przedmiot. Kolejny handlarz również dokładnie prezentuje Ci produkt, a Twoje ewentualne pytania uprzedza fachowym, krótkim opisem jego wymiarów i właściwości. Ostatni ze sprzedawców w Twoje ręce oddaje interesujący Cię przedmiot, byś spokojnie mógł obejrzeć go z każdej strony. W czasie, gdy jesteś tym zajęty – zaczyna opowiadać. Masz okazję posłuchać historii o tym, czym ten produkt jest, ze wszelkimi szczegółami, ale również o tym, czym ten produkt mógłby być w Twoim życiu, jeżeli zdecydujesz się go zakupić. Przykład ten obrazuje jak różne podejście mają obecnie sprzedawcy, gdy przychodzi do opisów produktów na stronie sklepu.

Czy opisy produktów są istotne?

Jeżeli w trakcie czytania powyższego przykładu przez myśl przeszło Ci, że dobrze, by wszyscy sprzedawcy tak podchodzili do swojej pracy – to właściwie jest odpowiedzią na pytanie, czy opisy produktów – agencja Contentcloud.pl są ważne. Niestety współcześnie wiele osób zajmujących się sprzedażą zakłada, że ich towary mają tak oczywistą specyfikację, że nie warto spędzać za dużo czasu nad ich opisywaniem. Jest to błędne myślenie – opis powinien być szczegółowy i rozwiewać wszelkie ewentualne wątpliwości, jakie mogą pojawić się w głowie klienta. W końcu czy stając przed kupnem samochodu, ktokolwiek zdecydowałby się na niego, jeżeli informacje o pojeździe sprowadzałyby się do tego, że jest koloru czarnego, ma cztery koła i kierownicę? Jeżeli jesteś właścicielem sklepu i masz już świadomość jak wielkie w sprzedaży produktu ma jego opis – warto rozważyć zlecenie tego agencji, takiej jak Contentcloud.pl, która specjalizuje się w tego typu zadaniach.

Jak pisać opisy produktów?

Grupa docelowa, do której kierujemy produkt, jest jednym z najważniejszych czynników, od którego zależy, w jaki sposób powinno podejść się do opisu. W końcu nie chodzi o to, by dokładnie tym samym językiem zwracać się do kobiet, które poszukują idealnych perfum – co do nastolatków, przeglądających oferty sklepów ze sprzętem do gier wideo. Jak ognia powinno unikać się wszelkich błędów językowych, czy ortograficznych. Poprawnie napisany opis jest wyrazem szacunku wobec osoby, która będzie go czytała. Warto być konkretnym. Lanie wody raczej nikogo nie zachęci. Za to przedstawienie wartościowych informacji w taki sposób, by wzbudzić w odbiorcy jeszcze większe zainteresowanie – niewątpliwie zaowocuje zwiększoną sprzedażą. Mądrym posunięciem jest poświęcenie trochę czasu na to, by w opisie produktu przedstawić zastosowanie produktu. Kolejnym, bardzo ważnym, o ile nie najważniejszym aspektem, który przekłada się na sukces, jest odpowiednie formatowanie tekstu. Dzięki temu Twój sklep będzie znajdował się coraz wyżej w wyszukiwarce, a tym samym coraz więcej ludzi będzie miało okazję zapoznać się z Twoją ofertą. Z racji, że zajmując się sprzedażą możesz nie mieć umiejętności pisarskich – warto mieć na uwadze powierzenie takich czynności ludziom, którzy są doświadczeni w tym obszarze i mają odpowiednią wiedzę oraz umiejętności, by zrobić to dobrze. Takie osoby możesz znaleźć w agencjach, które zajmują się szeroko pojętym marketingiem internetowym lub wyłącznie copywritingiem. Takie agencje zawsze będą miały najświeższe informacje dotyczące SEO i innych czynników wpływających na zwiększanie sprzedaży poprzez treści.

Opisy produktów – podsumowanie

Dobry opis produktu sprawi, że sprzedaż w Twoim sklepie się zwiększy. Opis, który będzie źle napisany może w najgorszym przypadku sprawić, że potencjalni klienci postanowią zrobić zakupy u Twojej konkurencji. Jeżeli zdajesz sobie sprawę, że opis produktu pełni na stronie sklepu rolę handlarza – na pewno zależy Ci na tym, by był on jak najlepszy. Dlatego warto rozważyć pomoc takiej jak Contentcloud.pl