ogłoszenia

Czym charakteryzują się ogłoszenia sponsorowane?

Mając zamiar udostępnienia ogłoszenia w internecie często zadajemy sobie pytania: jakiego rodzaju ma to być ogłoszenie? Czy wersja ogłoszenia płatnego – czyli ogłoszenia sponsorowanego – przyniesie zamierzone korzyści? W jakim portalu internetowym warto je zamieścić? Pomocą może okazać się określenie grupy docelowej wpisu sponsorowanego oraz najbardziej trafnej platformy internetowej. Ciekawą ofertę wpisów dla poszczególnych województw posiada www.reszuman.pl, gdzie oferta sponsorowana obejmuje wpis płatny zamieszczony na górze lub dole wyników wyszukiwania, który w przeciwieństwie do darmowych wpisów zawsze jest wyróżniony i utrzymuje swoją pozycję przez okres, na jaki został wykupiony. 

Czym charakteryzują się ogłoszenia sponsorowane

Ogłoszenia i wpisy sponsorowane mają na celu w subtelny sposób zareklamować ogłoszeniodawcę poprzez umieszczenie w treści takich atrybutów jak: slogan reklamowy, logotyp firmowy, adres przedsiębiorstwa oraz danych kontaktowych: strony www lub adresu e-mail. Nie bez znaczenia są linki promujące produkty lub usługi. Ogłoszenia tego typu mogą być oznaczone tagami: reklama, sponsorowane, czy ogłoszenie sponsorowane

Głównym celem wpisów sponsorowanych jest zwiększenie aktywności odbiorców, zwiększenie rozpoznawalności zarówno marki jak i poszczególnych, promowanych produktów. Korzystając z właściwej, profesjonalnej strony www zyskuje się możliwość targetowania odbiorców, mając realny i rzeczywisty wpływ na skuteczność reklamy oraz realizację celów biznesowych. Reklama dociera do osób, do których jest skierowana zarówno pod względem produktowym jak i obszarowym. To wszystko sprawia, że działania w obszarze ogłoszeń sponsorowanych idealnie wpisują się w dziedzinę marketingu zwaną content marketing. 

Jednocześnie należy mieć na uwadze, że uchwalone w dniu 26 stycznia 1984 roku prawo prasowe w sposób jednoznaczny określa co wpisem sponsorowanym jest i co na wpis sponsorowany się składa oraz jakie ogłoszeniodawca ma z tego tytułu benefity i wymienia również katalog wymogów formalnych, jakie ogłoszenie sponsorowane winno spełniać. 

Ogłoszenia sponsorowane, jak już wspomniano, budują i idealnie wpisują się w strukturę content marketingu zapewniając nowych klientów odwiedzających ogłoszenie a tym samym poprawę firmy w wynikach wyszukiwania organicznego w rankingach. Zapewniają popularyzację marki oraz budowanie jej świadomości wśród potencjalnych odbiorców. Ogłoszenia stanowią silne wsparcie sprzedaży, a iloczyn ich „kliknięć” wpływa korzystnie na wyniki SEO. Dodatkowe zastosowanie we wpisach sponsorowanych linków przekierowujących zwiększa ruch na stronie oraz podwyższa jej pozycjonowanie w wyszukiwarce.

 

Kierując się wyborem miejsca do publikacji wpisu lub ogłoszenia sponsorowanego należy wybrać stronę z podobną tematyką, dzięki czemu ogłoszeniodawca ma pewność o właściwym wyborze grupy docelowej odbiorców. Najlepiej sprawdzają się portale branżowe oraz publikacja ogłoszenia na portalach lokalnych odwiedzanych przez potencjalnych klientów z danego regionu. Dzięki temu utwierdza się markę na lokalnym rynku i pozyskuje odbiorców ze swego otoczenia.